Neexistuje snad obchodník, který by se netěšil na předvánoční čas. Zákazníků začíná přibývat už na začátku listopadu. Na jeho konci už bývají zisky prodejních firem dvojnásobné. A největší tržby inkasují obchodníci až do poledne Štědrého dne. Ne nadarmo se tomuto období lidově říká „nákupní žně“. Do konce měsíce prosince se tak mnohdy firmám podaří zarovnat propady ekonomických výsledků, které narůstaly během celého roku.
Snad ještě více v předstihu se zvyšují finanční obraty internetových obchodů.Vzhledem k různým délkám dodacích lhůt, je nutno zboží objednávat více v předstihu. Abyste nemuseli svým blízkým pod stromeček nadělovat odkaz na dárek, který nedorazil včas. Ze zkušeností je optimální doba k výběru dárků v internetových obchodech konec měsíce listopadu. Ten zaručí, že i třítýdenní dodací lhůta neohrozí průběh Štědrého večera. Nejpříjemnějším místem pro výběr dárků zůstává vánoční trh, který pořádají místní obchodníci. Možnost si všechny vybrané věci prohlédnout, vyzkoušet a ochutnat zaručují, že nedojde pod vánočním stromkem k rozčarování. A atmosféra takovýchto prodejních akcí je rovněž příjemná. Doprovodné zvuky koled, občerstvení s nabídkou horkého punče a dalších dobrot předvánoční náladu umocní. Výhody nákupů dárku v obchodních centrech ocení všichni, kteří je nakupují na poslední chvíli. Kde jinde by ještě v poledne na Štědrý den je bylo možno zajistit.
Ať už se rozhodnete nakoupit v klasických kamenných obchodech, nebo k výběru dárků využijete obchody internetové, přejeme vám, aby vaše nakupování probíhalo v klidu a pohodě. A všem obchodníkům, kteří mají na konci roku nejvíce práce, aby svoje úsilí zúročili ve výši tržeb. Ty nakonec rozhodnou, jakou obchodní strategii bude nutné zvolit pro příští rok.