1. Dobře, potřebuju stoličku, jen a pouze stoličku
Vzhledem k tomu, že prodejny jsou obvykle velké budovy na okraji nákupních center na periferii, většina lidí sem na začátku míří s konkrétním cílem. Stolička, nový koberec, zrcadlo do koupelny, může to být cokoli. Zajímavé je, že nikdo sem nikdy nemíří s tím, že potřebuje vonné svíčky, polštářek s losem nebo plyšovou krysu.
2. Groggy, milf, bumerang, hehe
IKEA má zvláštní talent dávat svým produktům, ehm, zajímavá jména. Není jisté, jestli to jejich marketingové oddělení dělá záměrně, nebo jestli o tom skutečně nepřemýšlejí, ale v každém případě nemine jediná návštěva, při které bych neobjevila alespoň jeden produkt, který mě donutí pochybovat o údajně vysoké úrovni znalosti cizích jazyků mezi Skandinávci.
3. Co by se stalo, kdybych tu usnul
Obchod se snaží, aby si jejich zákazníci co nejvíce věcí vyzkoušeli, a asi každého už napadlo, jak by personál reagoval, kdyby si na jejich posteli, gauči nebo křesle krátce nebo i déle zdříml.
4. Ne, tohle už doma mám
Tahle situace nastává obvykle v oddělení s drobnými doplňky. Vůbec nezáleží na tom, že máme alergii na pyl a zahubili jsme i kaktus, najednou máme dojem, že strašně potřebujeme konvičku ve tvaru slona. A uzel pro psa, kterého nemáme. A samozřejmě vonné svíčky, i když těmi, co už máme, bychom mohli provonět svatopeterskou katedrálu. Většinou nakonec podlehneme, a odcházíme s taškou plnou nesmyslů. Dost často také zapomeneme, co jsme to chtěli původně.
5. KULIČKY!!!
Asi jediný obchod s nábytkem, do kterého tolik lidí přichází kvůli jídlu, je IKEA. Legendární jsou zejména allemansrätten, tedy kuličky z masa, podávané s brusinkovou omáčkou. I když recept je původně z Turecka, celosvětově toto jídlo proslavil právě žluto-modrý obr. Je to světlo na konci tunelu pro ty členy rodiny, které s sebou na nákup táhneme proti jejich vůli. Podobný status má i laciný párek v rohlíku nebo princeznin dort.