Product placement je v zásadě jednoduchý. Majitel firmy zaplatí televizi, aby v průběhu vysílání byl v záběru jejich produkt. Všimli jste si někdy, že ačkoli mají moderátoři České televize zalepené značky notebooků, vždy je v záběru lahev jisté minerální vody? To je product placement. Na rozdíl od klasické reklamy nemusí jméno výrobku ale přímo padnout. Tedy žádné „tento pořad vám přináší…“, ale výrobek je prostě jenom v záběru. Že taková reklama nemůže nikdy fungovat? Například producenti filmů by vám odporovali. Stačí, aby měl hrdina kasovního trháku na sobě určitou značku džín nebo typ tenisek, a můžete si být jisti, že nenechaví fanoušci během několika desítek minut vypátrají značku, cenu i nejbližší prodejnu. A vykoupí je ve velkém.
Product placement může být i jemnější, zejména v době sociálních sítí. V tomto ohledu vede Instagram, v těsném závěsu za nám Facebook a Youtube. Všechny tyto sítě sice vyžadují, aby případné reklamní příspěvky byly označené, ale dohlídat dodržování tohoto nařízení je mravenčí práce. Takže firmy se rychle naučily, že poslat hvězdám sociálních sítí produkty zdarma je účinným způsobem, jak si rychle zvednout tržby. Většině fanoušků těchto online hvězdiček dokonce ani nevadí, když jejich oblíbenci zmíní, že daná věc byla dárek. Ale úplně stačí, aby se s produktem vyfotili, a nemusí to ani být nějaká přehnaně stylizovaná, reklamní fotka.
Pro české podnikatele je skvělou cestou začít s českými mikroinfluencery. To jsou lidé, kteří mají na Instagramu okolo 15 tisíc odběratelů, takže to ještě nejsou tak zavedené značky, ale zároveň už mají skutečné reklamní síly. Spousta z nich ráda podpoří české podnikatele, takže u nich máte šanci. Pro vstup do světa product placementu je to skvělá cesta, a můžete se odtamtud snadno odrazit i k větším kampaním.